Gelukt: lekkere spruitjes!

Spruitjes zijn ware vitaminebommetjes. Ze bevatten meer vitamine C dan sinaasappels en zijn daarnaast rijk aan B-vitaminen, foliumzuur, magnesium, kalium en vezels. Jammer dat ik er niet gek op ben… Ik krijg ze prima weg hoor, maar om nou te zeggen ‘jeej, we eten spruitjes!’, da’s dan weer teveel gevraagd. Mijn vriend eet ze wel, maar niet van harte. Ik heb al diverse variaties geprobeerd (koken, roerbakken, hollands, oosters, stamppot, noem maar op), maar we waren nog niet overtuigd.

Op Eet Goed, Voel Je Goed zag ik een recept dat in ieder geval lekker klonk: Geroosterde Spruiten met Walnoot, Appel en Cranberries. Twee weken geleden maakte ik dit recept voor m’n vriend en mijn zwagers/schoonzussen. En ik moet zeggen: missie geslaagd! Er werd zelfs meerdere malen opgeschept omdat ze zo lekker waren. (Compliment voor het recept, Heleen!).

Het recept kunnen jullie vinden via bovenstaande link. Ik heb trouwens in plaats van maple syrup gewoon ‘karamel schenkstroop’  gebruikt. Hier een fotootje van het resultaat:

2013-12-24a spruitjes met cranberries

Geen Reacties.

Laat een reactie achter