Asian Ginger Salad

Eind oktober schreef ik een review over het boek “Salads To Go”. Dit boek gaat over een nieuwe manier om je salades voor te bereiden, zodat ze wel tot 5 dagen vers blijven. De truc is om de ingrediënten op de juiste manier te stapelen. Klik voor meer informatie hierover op de link hierboven. Afgelopen week probeerde ik het tweede recept uit het boek en ook die was erg lekker. Ik heb besloten dat ik er toch nog een met jullie ga delen. Bovendien heb ik de eerste variant direct na een dag al opgegeten en was ik nu wel erg benieuwd naar hoe vers de salade zou blijven wanneer die langer in een pot zit.

Ik maakte zaterdag tijdens het koken van de avondmaaltijd de Asian Ginger Salad. Ik heb twee potten gevuld, een voor maandag en een voor dinsdag.

Asian Ginger Salad

Bottom Layer
• 1/ 2 cloves garlic
• 1 teaspoon grated fresh ginger root
• 2 tablespoons olive oil
• 2 teaspoon rice vinegar
• 1 tablespoon soy sauce
• 1 teaspoon honey
Middle Layer
• Bean Sprouts (ik gebruikte radijskiemen)
• Broccoli
• Sugar Snap Peas
• Apple or Pear
• Shredded Carrots
• Diced Walnuts
• Cooked Turkey (was ik vergeten te kopen, dus heb ik weggelaten)
Top Layer
• Sla

De salade van maandag zag er als volgt uit (na 2 dagen dus):

2013-11-10 asian ginger salad1De salade van dinsdag zag er na 3 dagen in de pot ook nog perfect uit, kijk maar:

2013-11-10 asian ginger salad22013-11-10 asian ginger salad3Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over deze salade methode! Het is heerlijk om in het weekend vast rustig wat potjes te kunnen vullen en dan op een doordeweekse dag gewoon een potje uit de koelkast mee te kunnen nemen en een heerlijke gezonde lunch te eten. Als jullie het ook uitproberen ben ik erg benieuwd naar het resultaat!

Geen Reacties.

Laat een reactie achter